vrijdag 8 juli 2011

Puzzeltocht en kampvuur op Texel!!!

Ik zat met Aline, Renée, Ruby en Sonny in het groepje. We hadden een kaart gekregen waar de route heel duidelijk was aangegeven. Het kamphuis stond er ook op geschreven en 1 tot en met 9 in cirkels dat aangeeft waar iemand staat. Die cijfers waren dus 9 onderdelen bij 9 begeleiders en die moest je op een volgorde doen. Toen we weg gingen we bij de eerste bocht al de verkeerde kant op. Ik zei dat we de andere kant op moesten maar zij zeiden van niet, terwijl we als enige de andere kant op gingen. Uiteindelijk was er ook nog een ander groepje die ons achter na volgde. Volgens mij hielden we aan het begin gewoon de kaart op zijn kop. Na een tijdje gaven ze wel eindelijk toe dat ze verkeerd reden en besloten dat ik beter de kaart kon lezen. Dankzij mijn hulp waren we gelukkig niet verdwaald geraakt en op tijd bij het kamp aangekomen. (ook al hadden we de laatste opdracht niet kunnen doen).
Als eerste gingen we naar meester Harry, op de heen weg stopten we bij Jan, (we dachten eerst dat meester daar zat maar we waren dus verkeerd,) we zochten dus weer verder naar meester. Toen we daar eenmaal waren kregen we de opdracht om een bal om hoog te gooien en met de handen op onze rug opvangen. Eerst mochten we het een paar keer proberen voor dat we het echt voor de punten deden. Uiteindelijk bleek ik het nog het slechts te doen van ons groepje, Want de laatste paar beurten dat ik mocht gooien had ik het pas door en ving ik hem telkens.
Na meester Harry gingen we naar meester Marco daar kregen we de opdracht om meet een komkommer tussen ons knieën naar de speler aan de andere kant te rennen/lopen en hem ook weer met de knieën door te geven. We moesten hem allemaal wel een keer door gegeven en de tijd werd ook nog eens door meester opgenomen. Het was heel grappig om te doen en helemaal om naar te kijken.
Na meester Marco gingen we op weg naar opdracht 4 want 3 moesten we overslaan. Op weg kwamen we ook weer wat andere groepje tegen want we liepen een beetje achter. We waren er bijna maar we moesten een pitstop maken omdat Aline buik pijn had. Ik wou net terug rijden om te kijken wat er aan de hand was maar gelukkig kwamen ze net aanrijden. Toen ze weer een groep waren gingen we een doodlopend weggetje in. Daar aan het eind van de weg stond Olga achter de bosjes en we kregen als opdracht om van onze kleren een hele lange slinger te maken. Uiteindelijk waren we allemaal in ons onderbroek terwijl Sonny en ik het eerst weigerde. Toen we de slinger hadden opgemeten stonden tegelijkertijd de andere groepjes allang te wachten. Dat kwam ook om dat ik hun kleren stal en heel hard weg rende en zij in hun onderbroek achter mij aan. Daardoor kwam het misschien dat we de laatste opdracht niet hadden kunnen doen. Het werd nog meer uitgesteld omdat ik de hele tijd geen schoenen aan had en dan hadden we weer kleren vergeten en toen we echt weg gingen de kaart. Dus Renée ging weer terug en haalde de kaart. Voordat ze weer terug kwam zagen we dat er een teek op haar vest zat. Ze had dus geluk dat ze nog niet gebeten was. (Anders zou ze heel ziek worden en dan zou Texel voor haar verpest worden).
Na Olga gingen we natuurlijk naar opdracht 5. Daar zat juf Sanne op de grond met een paar letters waar je een woord van moest maken. Het was niet moeilijk omdat we meteen zagen dat er puzzeltocht stond allen we dachten eerst dat puzzel met een z was maar Renée en ik kwamen er gelijk achter dat het met twee z was. Dus kregen we toch nog het woord puzzeltocht. Hier nam juf het ook op en ik had het vermoeden dat we de snelste waren maar waarschijnlijk toch niet.
Na juf gingen we natuurlijk weer verder om tijd in te halen. Dus op naar opdracht 6. Dat was volgens mij bij Jan, Daar moesten we wat vragen beantwoorden over Texel. We deden het zo snel mogelijk en gingen gelijk weer door naar opdracht 7.
Ik weet niet meer wie er bij opdracht 7 stond maar daar moest Renée dieren uitbeelden en die moesten wij raden. Het ging heel goed behalve de laatste want die hadden we niet. Want die was ook het moeilijkst. Natuurlijk was het ook leuk om te raden want af en toe deed ze heel raar me dat uitbeelden.
Hierna gingen we naar onze laatste opdracht die we hadden kunnen doen want daarbij waren we nog net een paar seconden op tijd anders hadden we die ook niet gered. Daar moesten we gewoon een wedstrijdje darten. En we hadden volgens mij goede punten.
Toen we klaar waren moesten we dus meteen snel naar het kamp om het kop spijker spel te spelen bij het kamp vuur. Daarvoor mochten we eerst allemaal marshmallows maken maar ik kreeg van Sonny een marshmallow op mijn shirt. Toen moest ik hem uitleggen dat mijn shirt geen honger heeft. Na de marshmallow gingen we voetballen maar we moesten meteen stoppen omdat we begonnen met het spel. We moest vragen beantwoorden. Iedereen had het goed behalve ik en Sonny hadden het als enige fout. We stonden achter maar gelukkig moesten de begeleiders ook nog slaan als ze het goed hadden. Wij hadden Casper en hij sloeg een keer recht in de roos tot hij er bijna in zat. De laatste groep had ons makkelijk in kunnen halen maar die sloeg er naast dus hadden we toch nog gewonnen.
Verder werd het nog een leuke, gezellige en late avond. Maar niet voor meester Harry want die was misselijk van de marshmallows.

Einde! (gelukkig want ik word nogal moe van het schrijven).
Gemaakt door: Jesse

2 opmerkingen:

  1. Euhmmmm Jesse... het antwoord was niet PUZZELTOCHT hoor.. ;)
    Het had maar 9 letters.
    Groetjes juf Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. LLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG

    BeantwoordenVerwijderen