dinsdag 12 juli 2011

garnalen vangen en barbecue


                              Gemaakt door: Giamel
We kwamen bij de boten aan en het was tien voor twee. We mochten nog even zelf rond lopen want de boot ging pas om 2 uur. De boot heette de Tx 10.
Toen we vertrokken ging iedereen naar de voorkant van de boot. Want iedereen wou zien wat er gebeurde aan de voorkant (helemaal niets). Dat we langs de pier voeren ging een bruidspaar trouwen, en wij gingen klappen. De kapitein ging wat tegen ons zeggen (wat hij zei weet ik niet meer) en er waren Duitsers aan boord dus die gast ging Nederlands/Duits praten.
Dat was wel grappig. Dat we een eind verder waren gingen de netten in het water. De kapitein ging alles uitleggen o.a. hoe de netten werkten, hoe de garnalen worden gekookt, hoe de garnalen worden gewassen en welke dieren we hadden gevangen.
De vissen en de krabben werden in een bak gegooid allemaal bij elkaar en dan mocht je de vissen ook op pakken en terug het water in gooien.
Ik wou net eentje gooien maar een meeuw pakte hem al uit mijn handen dat vond ik cool.
En de kapitein zei de hele tijd tegen mij “ he, zoon van de dakdekker” (want mijn vader is dakdekker en ik was bij de kapitein geweest)
                    
Na dat we weer bij het kamp huis aan kwamen, mochten we nog even spelen. Richard en Casper warmden de barbecue alvast op. Juf Sanne zei de hele tijd dat het ging regenen en een heleboel kinderen geloofden dat. We kregen hamburgers, frikadellen, kip en nog veel meer. Tijdens het eten was het wel grappig want Aline kreeg een kromme frikandel en toen moesten we allemaal lachen omdat we doordachten (lol) Je kon ook garnalen op eten (die mochten we mee van de man op de boot)en broodjes met kruiden boter. Iedereen was al snel klaar met eten en ik, Laurens, Kjell en Pierre gingen in ons onderbroek lopen over het veld en dat deden we 5 minuten lang of zo en toen zei meester dat dat niet meer mocht dat was stom. Daarna kregen we ijs of een hete banaan toen deed Aline haar jas uit en gingen wij een strip liedje zingen(hahahahahhahahahahahaha) dat was wel grappig na de barbecue moesten we ons voorbereiden voor de bonte avond.

                     Einde

Geen opmerkingen:

Een reactie posten