maandag 4 oktober 2010

Nieuwe raadsels voor de liefhebber

1
Een jongen was op een kermis en ging naar een kraam waar een man zei tegen de jongen: "Als ik jouw exacte gewicht op dit stuk papier kan schrijven dan moet je mij 50 euro geven, maar als het me niet lukt zal ik je 50 euro betalen." De jongen keek om zich heen en zag geen weegschaal, zodat hij dacht "Ik moet alleen maar zeggen dat ik meer of minder weeg". Aan het einde betaalde de jongen toch 50 euro aan de man omdat ie de weddenschap verloren had,.
  Hoe heeft de man de weddenschap kunnen winnen?


2
Voordat de Mount Everest werd ontdekt, wat was toen de hoogste berg op aarde? (er van uitgaande dat we rekenen vanaf zeeniveau).

8 opmerkingen:

  1. De man pakt een stuk papier en vraagt of hij bijv. 50 kg weegt. De jongen zegt bijv. minder. Dan vraagt de man hoeveel dan? De jongen zegt hoeveel hij weegt en de man zet dat op het papier.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helaas David, dat is het goede antwoord niet. De reep blijft nog even in mijn la liggen.
    succes met nadenken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. er is een tegel uit gehaald en waar die tegel eerst was is nu de weegschaal!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. de vorige anoniem is van Emma Bot!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



    Van Emma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Emma, je gaat helaas niet door voor de koelkast.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De man heeft de weddenschap niet kunnen winnen, er staat namelijk dat hij had verloren!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ie is in dit geval de jongen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. 1.de MAN SCHREEF OP:jouw exacte gewicht
    2.Chimborazo


    GROET NOLAN

    BeantwoordenVerwijderen